Friday 16 March 2012

perkongsian ..

Bismilahhirahmanirrahim .. Assalamualaikum followers semua dan readers sekalian .. hurm , sekejap jer waktu meninggalkan kita .. sekarang ni da pun 16 mac .. bagi bebudak spm cam aq ni , confirm-confirm jer debaran semakin dirasai , tentu pelbagai persoalan pasti sedang bermain di minda kita sekarang ni kann ?? yerr larr tak lama da .. lagi  baper hari jer lagi .. hurm , insyaAllah kejayaan milik kita semua calon spm 2011 yerk .. Aminn !!
back to tajuk .. ni ad larr sedikit perkongsian ilmu yang ingin aq kongsi nga kowg semua .. selepas solat subuh tadi , duduk godek-godek cik gugel .. akhirnya aq jumpa ap yang aq cari .. jom baca sama-sama ..
Pada hari Jumaat :
1.  Allah ciptakan Nabi Adam a.s ..
2.  Allah turunkan Nabi Adam a.s ke bumi ..
3.  Nabi Adam a.s wafat ..
4.  Berlakunya kiamat ..
5. Ada saat mustajab di mana setiap orang yang berdoa pada saat itu akan dimakbulkan oleh Allah swt melainkan meminta yang haram ..

jom baca sikit perihal kebenaran num 5 ..
 
“Sesungguhnya pada hari Jumaat ada satu saat yang tidaklah bertepatan seorang hamba muslim shalat dan memohon sesuatu kebaikan kepada Allah melainkan akan diberikan padanya , beliau berisyarat dengan tangannya akan sedikitnya waktu tersebut” .. (HR Bukhari dan Muslim)

No comments: