Thursday 19 January 2012

love ?? friend ?? part 3 ..

aku kemudiannya segera naik ke kamar tidur . Diri ini ku hempaskan ke tilam empuk yang menemani waktu tidur ku setiap ketika . Lantas telefon di sisiku ku kerling dan mula ligat otak ku ni berfikir  , 'adakah Amirul perlu di beritahu tentang hasrat papaku yang ingin aku melanjutkan pelajaran ke luar negara ??' Ya !  Amirul perlu di beritahu , mungkin tergerak hatinya untuk membalas mesej ku nanti . Gumamnya di dalam fikir . Tak lama kemudian , telefon di capainya , lantas mesej di taip . Usai siap menulis mesej , punat hantar di tekan . Mesej telah di hantar beberapa ketika namun masih tiada balasan . Di luar sana , keedenggaran sayup-sayup suara Imam mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran sebelum masuk waktu maghrib . Lantas dedaun pintu di biliknya dikatup dengan rapat , langsir dibuangkan dari ikatan bagi menutup dedaun tingkap kamarnya . Sejurus itu , towel di ambil dan langkah laju dihayun memasuki ruang bilik mandi . Setelah siap mandi , kini tiba giliran untuknya menunaikan kewajipan kepada Allah sebagai hambanya . Selesai menunaikan soalat fardhu maghrib , naskah Al-Quran di ambil dan lantas bibir manisnya menuturkan ayat-ayat suci Allah . Selama ini pun , sudah menjadi rutin harian hidup Nurul membaca Al-Quran setiap kali selepas mengerjakan ibadat kepada Allah .

Ketika pakain solat diletakkan di tempat yang sepatutnya , Nurul menggapai telefon bmbitnya dan jelas tertera 'one new message' . Lantas mesej tersebut dibukanya dan bagaikab nak termeliat mata Nurul apabila mendapati Ashraf yang menghantar mesej tersebut yang berbaur 'hye Nurul da solat blom ? hmm , betol ker awk akn berlepas ker oversea sebulan dari sekarang ?? tahniah kerana dapat twrn belajar di sner . p jgn risau , syer alwes ad di sisi awk . esok kita jper . ap-ap hal syer mesej awk balik esok . papai' . Kusut kepala Nurul pabila membaca mesej tersebut . 'kenapa ashraf menghantar mesej sedemikian rupa? , sedangkan aku hanya menghantar mesej tadi kepada amirul . Bentaknya di dalam hati . Terus sent items di periksanya , ternyata mesej pemberitahuan yang dyer bakal melanjutkan pelajaran ke luar negara hanya di hantar kepada Amirul .

Dalam pada itu , Amirul duduk menghadap bintang-bintang yang bersinar di angkasa dengan di temani alunan musik lagu-lagu Bon Jovi . Tiba-tiba nama Nurul hinggap di kepalanya beserta wajah yang indah itu . Namun apakan daya , wajah itu hanya mampu di abadikan di dalam hati saja . Seketika itu , bayangan wajah adik kesayangannya pula menerjah ruang di kepalanya . Ashraf . Lelaki yang turut menyimpan perasaan yang sama terhadap Nurul . Ashraf telah meneritakkan akan perihal perasaan hatinya kepadada Amirul , hati lelaki mana yang tidak terusik andai wanita yang dicintai dan di puja sepenuh mati , kini menjadi dambaan si adik sendiri , Tentular sakit , pedih , terguris , terluka , semuanya bergabung menjadi satu . Namun air yang idcincang ta kan putus . Begitu la pendirian amirul , dia rela melepaskan Nurul andai Ashraf bahagia dan mampu membuatkannya tersenyum sentiasa . Tetapi , Amirul tidak menghiraukan perasaan Nurul yang kecewa dengan perbuatannya itu . 

Bersediakah Nurul menggorbankan cintanya demi membahagiakan insan yang di cintainya ?? . Sama- sama kita nantikan penghujung kisah ini . Howkey ?? hope oullss setia membacanya dan teruskan pembacaan anda itu . Chaw semuanya .

1 comment:

kertaslukisan said...

ohohoiiii..byk ejaan sloh..btpa rjin aku bce..hahha..