Sunday 15 January 2012

love ?? friend ?? part 2..

hooola oullss .. erm , kowg cam ner chat kaa ?? hope kowg chat walafiat seadanya erk , ta krer lar silent readers ker followers sheqynne hotloverzs (dun 4get 2 follow erk ) ker or yang bruw jer menjengah 2 ke cny tu .. aq doakan kowg semua chat en hepy nga nikmat kurniaan Allah .. berbalik kepada title kat atas tu , aq harap kowg da bcer erk part before ny , (love ?? friend ??) law still ad yang ta taw tu , cepat 2 ler open it howkey .. i need ur spport .. heheheh ..  tamo lar panjang-panjangkan cter ny , jom continue kowg pnyer reading wit d second part .. do enjoy it ..

Kini mereka tidak lagi saling berhubungan seperti biasa . Dalam sibuk otak Nurul memikirkan apa sebenarnya yang terjadi , tiba-tiba deringan telefon bimbit di hadapannya rancak membunyikan lagu percaya padaku dendangan ungu . 'percaya padaku ku kan menjagamu hingga akhir waktu menjemputku' . Di tenung oleh matanya yang sememangnya bulat itu , semakin bulat lar jadinya . Dilihat nama yang tertera ASHRAF . berkerut dahi Nurul dek penangan nama itu . Lantas punat hijau di tekan . Al maklum lar agak ketinggalan zaman still menggunakan telefon Nokia 2100 .' Hmm , zaman moden hari ini , semuanya nak menggunakan telefon touch screen . Habis tu , telefon yang perlu ditekan -ditekan ni , siapa lar yang nak guna erk ?' . Gerutu Nurul dalam fikirannya . Dalam pada itu , suara garau lelaki menangkap cuping telinga Nurul untuk menghentikan persoalan yang bermain di benaknya seketika tadi tanpa jawapan . Kini , Nurul kembali kepadaa realiti . Hampir 30minit berborak dengan Ashraf , dia meminta izin untuk menunaikan solat Asar yang hampir burn dek kerana terlalu asyik berbual dengan ashraf .

Usai menunaikan solat Asar , Nurul bergerak turun dari ruang solat ke ruang tamu . Kelihatan papanya rancak berbual bicara dengan Dato' Hisyam dalam suasana yang mendamaikan dengan ditemani replika air terjun yang menuruni setiap bongkah batu yang memercikkan percikan air tersebut . Mahligai Dato' lar katakan . Dato' Hisyam merupakan rakan perniagaan papanya . Dato' Hisyam ni dalam lingkungan usia 50an , mempunyai seorang isteri yang mengusahakan sebuah butik terkenal di tanah air , dan turut memiliki sepasang anak lelaki yang tidak pernah aku di perkenalkan kepada mereka dan yang pastinya hampir sebaya dengan Dato' Azmin . 'papa aku lar tu' . gerutunya dalam hati . Sedang Nurul bergerak ke ruang dapur , tiba-tiba , Nurul ! Nurul ! Nurul ! . Namaku dipanggilnya bertalu-bertalu seakan telinga aku ini rosak . Rungut Nurul di dalam hati , takut pecah di mulut  , masaknya . Siapa lar yang tak kenal kan perangai Dato' Azmin yang kerek dan agak panas baran . Semua pekerjanya sangat menghormatinya walaupun perangainya begitu , namun Dato' Azmin tersangat lar mengambil berat akan para pekerjanya . Nurul pun segera mendekati papanya .  Nurul berdampingan dengan papanya dan menghempaskan punggung di sofa  empuk yang berwarna putih itu . 'Ada apa papa ??' .  Soal Nurul terhadap papanya . Sambil tersengih melihat Dato' Hisyam . Tanpa sempat papanya membalas persoalannya , Nurul terlebih dahulu bertegur sapa dengan Dato' Hisyam . Mesra sungguh sapaannya . 'hai uncle ?? uncle dah lama sampai ??' . Begitu manja lenggokkan suaranya . Uncle Hisyam segera membalas pertanyaan gadis manja yang di depannya itu . 'Uncle baru jer sampai' .

Seketika itu , papa mengenggam erat tangannku dan menyuruh aku duduk di sebelahnya . Papa kemudiannya menyerahkan sekeping surat tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara . Tertera nama Nurul Akmal Aisyah Binti Azmin di atas surat tawaran tersebut . Papa memberitahu yang aku akan berangkat ke luar negara sebulan dari sekarang . Kursus yang bakal aku ikuti ialah Pengurusan perniagaan . Hal ini kerana , habis sahaja pengajian aku nanti , aku akan segera mengambil alih perniagaan milik keluarga . Hmm , dalam keadaan pasrah dan terpaksa , aku turuti permintaan papa dan ............. 

to be continue .. nantikan part 3 yang merangkap part terakhir , maybe .. heheheh .. jus wait dear ..

No comments: