Wednesday 9 October 2013

From deep in my heart

Hai blog kesayangan aku! Lama da tak menulis. Itu hari cakap comeback tapi habuk pom takde. Just sawan je banyak.huhuhu. poyo betol aku ni. Biasa la kan kalau kita kekangan masa, ni la jadinya. Cakap lain, buat lain. Lumrah alam katakan. Keyh, back pada tajuk kat atas tu, entry ni lebih berkisar pada perasaan aku. Cewah! Hehehehe . kali terakhir entry jiwang-jiwang ni time aku study kat matrikulasi. Aku cite jela erk. 

Cite dye cengginih(cam competition public speaking je) heee. Betolkan kedudukan badan, betol-betol focus pada lappy, huahuahua( kasi jerit sikit), jerit ke cam nangis je. Betolkan suara, macam ni, dulu-dulu-dulu-dulu aku ada ramai kawan lelaki selain perempuan. Yang jenis les, boyish,gay, pondan,yang tak tahu jantina pom ada. Seram kann? Biasa la cliché entry remaja sekarang. Back pada story morry aku balik. Dulu aku ni kemain lagi kamcing, asyik berkepit je nga kenkawan laki-laki ni, but tahun demi tahun, hari demi hari . semua tu mulai berubah, meaning sekarang ni aku da takde kenkawan laki-laki cam dulu-dulu. But seriously aku rindu la korang wey. Korang da tak ingat kat aku ke? Korang dah lupakan aku? Korang lupa ke kita pernah jadi kawan before ni? Sumpah aku nak korang balik! Arghhh! Soalan cliché aku je tu.  

All the things berlaku since aku masuk sekolah menegah. Mula-mula tu okay lagi kita orang kawan cam biasa. Tapi lama kelamaan semua tu da jadi asing bgku. Aku mula duk hostel, handpund tak bole bawak, just bole pakai publicpund. Pergaulan mula terhad. Aku mula belajar lebih mendalam mengenai ilmu agama since sekolah aku sekolah agama. Bila da belajar agama dengan lebih meluas lagi, aku mula tahu hukum hakam bila kita berkawan dengan lelaki ajnabi ni yakni lelaki asing yang takde apa-apa ikatan nga kita kecuali saudara sesama islam.since dari tu aku mula muhasabah diri dan hadkan pergaulan aku. Dulu kita budak-budak, pengetahuan agama pom buat endah tak endah je, sukahati je nak berkawan lebih-lebih. Padahal mereka bukan ada ikatan apapom.if kita terlebih berkawan dengan dia orang ni, banyak plak nanti kejadian yang tak sepatot berlaku, bole berlaku. So, elakkan keyh. Ingat sikit, perempuan ni perlu menjaga auratnya. Bukan setakat tubuh badan sahaja yang perlu ditutup, kelakuan pom sama. Jangan sesuka hati nak berkepit dengan lelaki yang asing bagi kita. Ni kalau tengok orang sekarang ni suka hati je nak berpeluk bagai, bersalam tangan. Mentang-mentang la dah couple en bertunang.ingat sikit semua tu tak halal lagi melainkan sah lafaznya korang hubby en wife. 

Tu la dia al kisahnya. So , bila diingatkan balik, aku tak kisah pom kalau aku en kenkawan laki-laki tak kamcing macam kita orang macam kecik. Cukup la sekadar menjadi kawan yang selalu bertegur sapa. Bertanya khabar en ambil berat yang tak bape nak over. 

No comments: