Monday 6 August 2012

sekian lama menyepi ~







Assalamualaikum . hurm , nak mulakan dengan apa hah ?  aku da rasa pelik ni . lama da rasanya tak menaip . erm , macam mana kowg semua sihat ? ecece ayat pembuka bicara , biasa la kann .. benda yang sama . huhuhu . rasanya belom terlambat lagi aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua umat islam di dunia ini . hope kita dapat tingkatkan ibadah masing-masing di  bulan puasa ini . seperti semua sedia maklum , bulan puasa ini merupakan satu bulan yang memang terdapat banyak keberkatan di dalam nya . so , kita haruslah berusaha untuk mendapatkan kenikmatan  pahala tersebut . terutamanya malam lailatul qadar . so berusaha la untuk mencari malm ini . sama-sama la kita mencarinya .

contoh nya la kan , solat terawih di malam hari . so , selagi mampu dan terdaya , rajin-rajin kan lah diri ini untuk menunaikann ibadah-ibadah sunat di bulan mulia ini . even , sheqynne ni busy dengan study pun , sheqynne akan cuba jugak cari masa terluang untuk ke masjid . nasib baik masjid tu dekat , bole lar tambahkan sedikit demi sedikit pahala nak menampung dosa-dosa selama ini . kowg pun kalu da duduk berdekatan dengan masjid atau surau tu , cuba kan lah hadirkan diri anda ke surau atau masjid . bukan susah pun , malahan dapat pahala . insyaAllah di bulan ramadahan yang berkat ini kita sama-sama berubah kepada kebaikan . Amin .

hurm , sempena bulan ramadhan ni , sheqynne nak mintak maaf dengan kowg semua andai ada penulisan di blog ni menguris hati kowg secara langsung mahupun tak langsung . sheqynne  mohon maaf en sheqynne harap kowg smua dapatkann doa kejayann sheqynne dalam pelajaran kat sini . lagipun hari selasa , rabu en khamis ni  iaitu mulai esok sheqynne akan exam . so doakann kejayaan sheqynne ey . tens .

btw , dalam busy-busy ni pun sempat lagi outing petang semalam , tengok wayang baru "total recall' . g sheqynne filem i memang best even banak sangta tak logiknya . tapi biasa la bila cerita yang tak berapa nak logik ni la yang best nya . but jalan cerita ni boleh kita kaitkan dengan kehidupan kita sekarang . yang one day nanti di satu kutub tidak akan menerima cahaya matahari dan satu lagi kutub akan alwes je cerah sepanjang hari . tapi sheqynne pun tak pasti mana , cuba anda kaji selidik ey . huhuhu .

wokey la , sheqynne nak continue study balik smabil makan sahur . kowg semua pun , selamat bersahur ..

No comments: