Monday 3 December 2012

journey hidupku ~

mownink . Assalamualaikum . wah - wah da lama rasanya tak hadap menda alah ni . hihihi . erm , Alhamdulillah , minggu ni da masuk minggu kedua aku di sem 2 . maknanya ad  bape bulan je lagi aku bakal tinggalkann matrikulasi ni . result exam bakal di ketahui seminggu dari sekarang . InsyaAllah result yang bakal ku ketahui , ialah result yang terbaik Allah kurniakann seiring dangan usaha ku selama ni .

keyh berubah kepada niat utama aku hapdate blog hari ni . sepatutnya dua hari lepas aku da taip entry ni tapi disebabkan terlampau busy , aku tak  dapat nak luangkann masa untuk hadap lappy ni .

cenggini , sabtu hari tu , aku dengan tiga orang rakan sebilik telah selamat menunaikann hasrat utuk outing ke bandar kuantan . tepat 1 disember , aku dengan tiga orang rakan sebilik menaiki  "bas free " yakni bas rapid kuantan . woooo . kuantan pun da ad bas rapid sekarang . maju engkau . huhuhu . so , selama sebulan ni bermula dengan 1 disember hingga 31 disember bas tersebut akan beroperasi secara percuma . bakal dikuatkuasakan pada 1 januari tahun depan iaitu 2013 bas tersebut akan mengenakan tiket bernilai RM 2 . murah je kot . kalau dulunya bas biasa tu RM 3 (bas rahmat alam ) . tapi tak dapat nak rasa aircond la just dapat menikmati udara percuma ciptaan Allah . walaupun bas rapid ni memudah kann kita semua dengan taglinenya "menghubungkan kita semua " , perjalanan nak ke bandar kuantan tu mengambil masa lebih kurang satu jam setengah . hahahhaah . bapak lamanya . biasa la kann . tapi tak ap , aslkann sampai sudaa .

sampai je kat bandar kuantan , kita owg gerak pegi Berjaya MegaMall dulu sebab nak cari buku kat Popular . cari punya cari , buku yang nak di beli takde pun , so , apa lagi breakfat la kejap . da siap makan , kita owg gerak pegi East Coast Mall yakni , mall yan paling femes emes kat sini . masuk - masuk je terus pegi bayar  hutang broadband aku ni . hihihi . biasa pakai online je but di sebabkann abg aku ad kat offshore sekarang , terpaksa la aku berdikari pegi bayar sendiri . after da settle semua tu , kita owg pun gerak la pegi panggung . sesampai je depan panggung tu , terkesima seketika , tengok kat kertas tu "pelakon LAGENDA BUDAK SETAN 2 "KATERINA" akan ad kat sini tepat pukul 1 . tapi disebabkan rakan aku ni tak minat nga artis -artis , terpaksa aku beli jugak tiket wayang kul 12.35 .


 
~dapat poster pun syukurla ~





then , jam da menunjukkan pukul 12.30 aku pun grak la nga rakan aku ni nak masuk tengok wayang kan , kat pintu masuk tu ad la para pkerja edarkann poster LBS . haish , time ni aku rasa frust sangat , kalau tak memang aku da dapat jumpa maya dengan bront . tapi nak buat macam mana takde rezeki .

haishh , penat juga menaip . sekarang waktu free , pukul 2 kann , baru ad kelas . sekarang rehatkann diri sudaa . k bubye , sorry la yerk cite aku ni panjang sikit  :)

*abaikann gambar aku yang semak tu . huhuhu .

No comments: